Thursday 29 December 2011

I'm weak without you, Allah

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Warhamni (sayangi aku)
Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
Wa’fuannii (Maafkan aku)



Allahumma inna nas'aluka salamatan fiddin
wa'afiyatan fil jasadi
waziyadatan fil' ilmi
wabarakatan fir rizki
wataubatan qoblalmaut
warahmatan indalmaut
wamagfiratan baqdalmaut
Allahumma hawwin'alaina fi sakaratilmaut
wanajata minan'nar
wal'afwa in'dal hisab


Ya Allah Ya Tuhanku, kadangkala aku sememangnya lalai dalam menunaikan tanggungjawabku
Ampunilah aku Ya Allah, berikanlah aku kekuatan dalam melawan hawa nafsu
Ya Allah,dekatkanlah aku kepada diriMu Ya Allah
jika aku gagal jua mendekatkan diriku kepadaMu,
engkau dekatkanlah kepadaku insan-insan yang mampu mendekatkan aku kepada diriMu Ya Allah
aku perlukan diriMu Ya Allah, janganlah engkau pergi jauh dari diriku Ya Allah
tetapkanlah imanku Ya Allah


Ya Allah, ampunilah dosa kedua ibubapaku,
kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihi diriku sewaktu kecil
berikanlah mereka kebahagiaan di dunia dan di akhirat
berikanlah mereka kesenangan di dunia dan di akhirat
biarlah cinta mereka sampai di syurgaMu Ya Allah :')


Ya Allah, berikanlah aku cinta
cinta yang mencintaiMu Ya Allah
cinta yang mencintai RasulMu Ya Allah
cinta yang mencintai kedua ibubapa dan keluarganya Ya Allah
cinta yang mencintai kedua ibubapaku Ya Allah
cinta yang mencintai dirku Ya Allah
cinta yang mampu melembutkan diriku Ya Allah
cinta yang mampu membimbingku ke jalanMu Ya Allah
cinta yang mampu mendirikan rumah tangga di atas namaMu Ya Allah
cinta yang mampu memberikan zuriat yang soleh dan solehah
cinta yang mencintai akhiratnya Ya Allah :')


Ya Allah Ya Tuhanku, hanyalah kepada engkau aku meminta petunjuk dan pertolongan
permudahkanlah segalanya Ya Allah




No comments:

Post a Comment